Новини
Особистості
Центр правової допомоги
Ковель туристичний
Газета "КОВЕЛЬ СЬОГОДНІ"
Презентації
Ковель і видатні люди
Історія
Суспільно-політичне життя
Соціальна сфера
Економіка
Освіта і наука
Культура
Релігія
Спорт
Стратегія розвитку
Зовнішні зв`язки
Пісні
Журнал ПТАХА
www.muzprostir.com.ua - Все про музику на одному сайтi!

Коломия

Вузлова лікарня станції Ковель

Вузлова лікарня станції Ковель
     Про залізничні шляхи на Ковельщині маємо такі історичні відомості: 9 квітня 1899 року кабінетом Міністрів Російської Імперії приймається рішення прокласти залізницю від Києва через Олевськ і станції Сарни до Ковеля. До літа 1900 року в основному були завершені земельні роботи, і одразу в чотирьох місцях: від Києва, від Ковеля , від Сарн і від Грабина (у міжріччі Горині і Стиря) почали укладати колії. У вересні 1902 року залізницю засвідчила комісія і передала до мережі Південно-Західних колій. Звідси був найкоротший шлях з України до Варшави, тому зразу польські підприємці розпочали будівництво сітки колії, які п`ятьма променями відходили на Брест, на Здолбунів, на Київ, на Холм і на Володимир-Волинський. У Ковелі був заснований єдиний на той час професійний заклад - двокласне училище, де вчили лише дітей залізничників. Ймовірно, на той час припадає також і заснування першої залізничної амбулаторії.

      Зі слів довгожителів ковельчан ця будівля знаходилась на теперішній привокзальній площі. Подальші відомості про стан залізничної медицини в Ковелі губляться в історичних архівах, так як на долю України на період з 1902 р. випали складні історичні події. До 1915р.- частка Російської імперії, з 1915 р. - австро-німецька окупація, з травня 1919 - по липень 1920 рр. - захоплення поляками, яке ненадовго перервалося вступленням в Ковель бригад Чапаєвської дивізії, які залишили місто на початку жовтня цього ж року; до 1939 р. - підпорядкування Речі Посполитій. З вересня 1939 р. - в Ковелі радянська влада.

      6 липня 1944 р. Ковель, переживши страшні руйнівні роки війни був визволений від німецько-фашистських загарбників. Місто лежало в руїнах. Жодної колії, жодного вцілілого будинку на вузлі. Розміновані були лише дороги. Залізничники працювали напружено. Завдання було єдине - з Ковеля на Захід якомога швидше повинні піти поїзди з підкріпленням для наступаючої армії. Лютували епідемії. В жовтні у Ковель прибули два фельдшери і дві медичні сестри - перші повоєнні медичні працівники, які почали обслуговувати залізничників. Починається медичне обслуговування залізничного населення на вузлі. Прибувають перші лікарі. В пристосованих приміщеннях організовується стаціонар спочатку на 25 ліжок, а потім на 35 ліжок. На жаль, копії наказу про створення залізничної лікарні в Ковелі в архівних матеріалах знайти не вдалося. Поліклініка і дитячий кабінет працюють також в пристосованих приміщеннях. Транспорт - пара коней, одна повозка і одна карета.

      Поступово налагоджується народно-господарське життя і разом з ним медичне обслуговування. В 1960 р. будується лікарняний комплекс проектною потужністю 75 ліжок. З`являються перші автомашини. Згідно спеціальному плану, затвердженого профспілковими зборами, розгорнута по розширенню лікарні на 150 ліжок. В травні 1965 р. закладений перший камінь для будівництва адміністративного корпусу. Будівництво нового корпусу проводилося методом народної будівлі колективом лікарні при активній допомозі господарських одиниць вузла. Вдалося розширити ліжковий фонд лікарні на 175 ліжок. Внаслідок реорганізації приміщень вдалося створити комплекс водо-грязелікування, кабінет ЛФК і лікувального масажу, розширити зубний кабінет, організувати кабінет функціональної діагностики, ендокринологічний і ревматокардіологічний кабінет. В лікарні вперше в місті був започаткований метод лікування моршинською водою і почали застосовувати моршинську торфяну грязь для аплікацій.

      З роками росла потужність Ковельського залізничного вузла, що вимагало розширення можливостей лікарняного фонду. В 1982 р. було розпочато будівництво поліклініки на 600 відвідувань на добу. Чотириповерхова красуня-будівля виросла за 2 роки.

      В 1995 році в лікарні збудований і відкритий унікальний лікувально-профілактичний комплекс з ефективним поєднанням можливостей використання як природних факторів (12-метровий плавальний басейн, російська та фінська сауни, підводний душ-масаж, підводне промивання кішківника та інші гідропроцедури), так і досягнень сучасної медицини (комп`ютерна мікрохвильова резонансна терапія, лазеротерапія, комплексні методи лікування захворювань опорно-рухового апарату з використанням пристрою "Вібротракс" та інші).

      При фінансовій і фаховій допомозі фонду Федеральної Землі Нижня Саксонія "Діти Чорнобиля" та фірми "ОТТО-БОКК" на базі лікарні з 1996 року успішно працює ортопедичний центр по виготовленню протезів та нижніх кінцівок, аналогів якого немає в країнах СНД. Навчання ковельських техніків-ортопедів проводили протягом двох років провідні спеціалісти з Німеччини, Шотландії, Росії.

     Проведено протезування більш ніж 400 пацієнтів з 15 областей України, республік Білорусь та Молдови. З 2001 року ортопедичне відділення лікарні передано Львівському казенному експериментальному підприємству засобів пересування та протезування.

ВИРОБНИЧА ДІЯЛЬНІСТЬ
      Вузлова лікарня ст. Ковель Львівської залізниці обслуговує дільницю протяжністю 243 км. Всього обслуговуваного населення 23384 чоловіка. Лікарня укомплектована згідно штатного розпису. В лікарні функціонує 145 ліжок: 60 хірургічних ліжок, 45 терапевтичних і 20 неврологічних ліжок в терапевтичному відділенні, 20 ліжок в дитячому відділенні.

Порівняльні показники росу лікарських кадрів (середнього м/п) 1945 - 2001 рр.:
  • 1945р. - 10 лікарів / 20 медсестер
  • 1950р. - 21 лікар / 34 сер. мед. персоналу
  • 1960р. - 32 лікаря / 61 сер. мед. персоналу
  • 1970р. - 48 лікарів /121 медперсоналу
  • 1975р. - 52 лікарів /135 сер. мед. персоналу
  • 2001 р. - 70 лікарів / 222 сер. мед. персоналу

      Колектив лікарні був нагороджений почесною грамотою Міністерства шляхів сполучення і ЦК профспілок робітників залізничного транспорту "За успіхи, досягнуті в медичному обстеженні залізничників і членів їх сімей в зв`язку з 50-річчям Великої Жовтневої Соціалістичної революції". До сторіччя з дня народження В.І.Леніна колективу лікарні була присуджена третя премія Міністерства шляхів сполучення.

      При лікарні довгі роки існував народний університет здоров`я, який було відзначено Грамотою Міністерства охорони здоров`я Союзу РСР, виконавчого комітету спілок товариства Червоного Хреста і Червоного Півмісяця, премію 11 ступеня, а також диплом 11 ступеня оргкомітету Всесоюзного громадського огляду народних університетів "За успіхи, досягнені в пропаганді медичних і гігієнічних знань серед населення".

      За всі роки існування вузлової лікарні ст. Ковель колектив медичних працівників завжди спрямовує зусилля і вміння задля успішного виконання медичних завдань обслуговування залізничників і членів їх сімей.