Новини
Особистості
Центр правової допомоги
Ковель туристичний
Газета "КОВЕЛЬ СЬОГОДНІ"
Презентації
Ковель і видатні люди
Історія
Суспільно-політичне життя
Соціальна сфера
Економіка
Освіта і наука
Культура
Релігія
Спорт
Стратегія розвитку
Зовнішні зв`язки
Пісні
Журнал ПТАХА
www.muzprostir.com.ua - Все про музику на одному сайтi!

Коломия

Історія розвитку локомотивного ДЕПО Ковель Львівської залізниці

Історія розвитку локомотивного ДЕПО Ковель Львівської залізниці
     Депо було засноване в 1873 році Києво-Брестською залізницею. Всі пошукові роботи почалися в 1870 році і закінчились в 1873 р. Рух поїздів по ст. Ковель почався 15 серпня 1873 року. В 1876 р. постало питання загальної експлуатації Привіслянської залізниці (Польща) і ст.Ковель Києво-Брестської залізниці. В 1876 р. депо Ковель отримало 1-й клас майстерності, депо довжиною 36 м, а для паровозів було відбудовано приміщення на 12 паровозів.

      В той же час депо обслуговували паровози іноземних фірм. Почалася Велика Вітчизняна війна. Останнім паровозом покинули Ковель начальник паровозної служби Баликов І. С., начальник депо Брусенцов М. П., чергові по депо Кочкін Г. С., Мазурчук М. І.

      Під час Великої Вітчизняної війни в депо базувалися бронепоїзди і 32 колона (це 16 паровозів з колонами). Після Великої Вітчизняної війни депо було повністю зруйноване, почався період відбудови і друге відродження депо.

      Під час керування депо начальником Тараканом М. Г. були проведені великі роботи по реконструкції і поліпшенні умов праці.

      До 25-річчя визволення міста Ковель, в 1969 році був заснований меморіальний комплекс бойової і трудової слави.

       До 100-річчя заснування депо був відкритий музей. В музеї маємо біля тисячі експонатів. На 17 планшетах відображено весь розвиток депо з 1873 року по даний час.

      Паровозний парк тої пори і ремонтні майстерні з часом були переведені на більш потужні серії паровозів. Такі як: Ов, Щ, Эр, С, Су, П-36, Л та інші.

      В 1961 році депо перейшло на тепловозну тягу. Серії: ВМЭ, ЧМЕЭ, ТЭ-2, М62, 2М62.

      В 1970 році почався рух приміських поїздів дизелями ДІ.

      В 2001 році пройшла реконструкція станції і депо.

     Перехід на електричну тягу.

      В музеї маємо експонати: Карта-схема Ковельського вузла, планшет бронепоїздів, Кузьма Мінін, Ілля Муромець, котрі базувались в депо. Карта-схема Сталінградської битви, барельєфи Тараса Шевченка і Лесі Українки, а також державну символіку України, моделі паровозів Су 253-25, котрий стоїть на вічній стоянці привокзальної площі. Фотокартки 24 серій паровозів, котрі мають велике історичне значення для нашої молоді. 4 фотоальбоми працівників-ветеранів локомотивного депо. Габліота відображає наші залізничні регалії і знаки. З 1969 р. по 1973 р. виконували велику ремонтну програму для Чехії, Польщі, Угорщини. Спортивну славу депо показують численні кубки та вимпели.

      Частими гостями музею бувають школярі нашого міста, гімназії, медичного училища, а також делегації Польщі та Німеччини.

      Маємо свіжий матеріал для висвітлення досягнень раціоналізаторів депо, по поліпшенню умов праці, техніки безпеки та культури виробництва.

      В наш час по ініціативі начальника депо Бачука Богдана Петровича розширена площа музею і меморіального комплексу.